czwartek, 11 lipca 2019

Wzgórza Łuczyckie - ciekawsze, znalezione ostatnio gatunki.

11 lipiec . Stanowiska Wzgórz Łuczyckich podzieliłem na trzy części : okolice fortu , step i skarpa. Przez czerwiec i lipiec odwiedziłem je kilka razy, koncentrując się na stepie i skarpie . Raz musiałem zawrócić . Gdy podchodziłem pod fort, z dziesięć metrów przed sobą zobaczyłem kilka psów wylegujących się na ścieżce . Po bliższym przyjrzeniu okazały się to wyrośnięte warchlaki dzika z lochą. Niechętnie ustąpiły z drogi ,ale wlazły w przydrożne krzaki i nie miały zamiaru odchodzić . Siedziały tam i hałasowały a ja czekałem . Czekałem tak z pięć minut i musiałem zawrócić .Kiedyś to się dzikami nie przejmowałem i łaziłem nieraz niemal wśród stada . Kiedy jednak w radiu usłyszałem jak dzik poturbował trzech facetów , że wylądowali w szpitalu to zmieniłem podejście.

- Aster gawędka ( Aster amellus) : step , 1 okaz.



- Czyściec roczny ( Stachys annua) : step i łączki blisko skarpy po 1 okazie.


- Len złocisty ( Linum flavum ) : step,  licznie.



- Ostrołódka kosmata ( Oxytropis pilosa) : step , 2 okazy .


- Prosienicznik plamisty ( Hypochaeris maculata ) : skarpa , kilka okazów .



- Dzwonek boloński ( Campanula bononiensis ) : step i skarpa , licznie .



- Zarazy przytuliowa i czerwonawa ( Orobanche caryophyllacea i lutea) : step i skarpa i okolice fortu.




Wszystkie te gatunki były już notowane na Wzgórzach Łuczyckich . Fajnie jest je potwierdzić ale największa frajda jest znaleść coś czego jeszcze nikt nie znalazł.

3 komentarze:

  1. Super, że monitorujesz. Nie wiem czy widziałeś mój komentarz z informacją marzance barwierskiej (nowy gatunek dla Podkarpacia)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie gratulacje . Fajnie ,że na terenie tak przebadanym można znaleść takie interesujące gatunki. Jest jeszcze tyle rzeczy do odkrycia.

    OdpowiedzUsuń