czwartek, 29 grudnia 2016

Szwagier , koralówki i ponikło sutkowate





Wybrałem się ze szwagrem na grzyby do lasu w okolicę potoku Hołubla , tam gdzie jest rezerwat . Wiedziałem , że są to tereny gdzie chętnie  przebywają różniste koralówki . Szwagrowi , że ma lepszy wzrok przykazałem aby mnie wołał jak tylko zobaczy takie krzaczkowate grzyby . Szedł pierwszy i tylko co chwilę wołał " o tam rośnie ten co mówiłeś , o tam też " , ja jakoś nie miałem nastroju do  wpatrywania się w glebę , szedłem i tylko wkładałem  do koszyka . Nawet się im nie przypatrywałem , myślałem , że to wszystko to świecznice . Póżniej po dokładniejszych oględzinach okazało się , że to jest  sześć gatunków koralówek . Wysłane zostały do oznaczenia i aż się boję co tam z tego wyniknie . Jak wracaliśmy szwagier zauważył przy drodze leśne bagienko , tym razem przyjrzałem mu się dokładniej i stwierdziłem tam mnóstwo pędów jakiegoś dziwnego ponikła , na powierzchni może 2 arów <49.8232,22.6232>. Okazało się , że jest to ponikło sutkowate <Eleocharis mamillata>  gatunek , który jeszcze nigdy nie był notowany w bliższej i dalszej okolicy Przemyśla . Stanowisko łatwe do znalezienia , za rezerwatem " Przełom Hołubli " po lewej stronie drogi idąc przeciwnie do nurtu potoku , wypatrywać bagienka w obniżeniu terenu .Ponikło zostało oznaczone z okazu zielnikowego przez specjalistę.

Czerwony kamień w rezerwacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz