niedziela, 31 maja 2020

Potwierdzenie wyki pannońskiej .

26 maja . "W Polsce to gatunek rzadki i ustępujący , którego główny areał występowania obejmował Dolny Śląsk i południową Opolszczyznę . Poza tym notowany na kilkunastu pojedynczych stanowiskach w regionach północnych i zachodnich , głównie w pobliżu dużych miast ( Szczecin , Poznań , Gdańsk ) . Obecnie wiele ze stanowisk ma już  znaczenie historyczne i nie zostało potwierdzonych po 1945 r .Brak także informacji o stanowiskach na obszarach chronionych jak rezerwaty przyrody czy parki narodowe " zaczerpnięte z Przyroda Dolnego Śląska , Kompendium przyrodnicze .
Stanowisko wyki pannońskiej ( Vicia pannonica ) znalazłem w Krównikach na łąkach dwa lata temu . Opisałem to w artykułach o białych wykach . Teraz pojechałem sprawdzić stanowisko i spotkałem liczne okazy niniejszego gatunku . Wyki ochroleuki nie udało mi się spotkać . Zbliżała się burza i musiałem się szybko zwijać .




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz