niedziela, 24 maja 2020

Czterdziesta turzyca i przetacznik Dillena .

Włócząc się po bezdrożach Podkarpacia , na mokradłach Zaleskiej Woli natrafiłem na turzycę sztywną          ( Carex elata ) . Wystrzeliły korki szampanów ponieważ jest to czterdziesty gatunek turzycy , który udało mi się znaleść . Występuje ona często na północ od Przemyśla , omija  zaś Karpaty . W Zaleskiej Woli  licznie porastała leśne bagienko . ( 49.987303,22.982649 ) .



Wkrótce losy rzuciły mnie do Chodaczowa . Kiedy wracałem z bezowocnych poszukiwań ,przystanąłem przy piaszczystej niecce (50.143406,22.502555 widać ją nawet na mapach googla ) . Zjadłem prowiant i zabierałem się do powrotu gdy zobaczyłem przetacznika Dillena ( Veronica dillenii ) . W okolicach Przemyśla on nie występuje a chciałem go zobaczyć . Całkiem przyjemna roślinka .






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz