środa, 13 maja 2020

Dwóch stuliszów . .

10 maja . Do tej pory pisałem już o stuliszu Loesela , a za stuliszem pannońskim rozglądałem się po torach , bez rezultatu . Gatunek ten jest , można chyba tak rzec ,  bardzo rzadki w Województwie Podkarpackim . W Przemyślu był notowany przez L. Witkowską Wawer , na terenach kolejowych . Miałem niewiele czasu , była niedziela , wpół do szóstej wieczorem . Postanowiłem się przejechać rowerem do Medyki . Gdy zajechałem na miejsce  , dostrzegłem od razu nieznane mi roślinki , które w liczbie kilkuset porastały kolejowy nasyp (49.799878,22.920112) . Był to stulisz pannoński ( Sisymbrium altissimum) , któremu towarzyszył stulisz Loesela .Licznie też występował tu pszonak jastrzębcolistny . Stulisz pannoński był ostatni raz notowany w Medyce przez A . Łuczycką w 1977 r  . Musiałem się śpieszyć , zbliżał się zmrok i wolałem po ciemku nie plątać się po asfalcie .








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz