środa, 31 maja 2023

Wypad do Pacławia , część 3 - Kontrola wodospadu .

 12 maj . Jednym z celów tego wyjazdu było sprawdzenie pewnej sprawy . Na mapie turystycznej zobaczyłem ,że na Sopotniku czyli potoku płynącym obok Pacławia i Kalwarii a potem wpadającym do Wiaru jest zaznaczony wodospad . O wodospadzie , który jest na żlebie opadającym do Sopotnika już pisałem , jego na mapie brak . Ten zaznaczony, jest według mapy , bliżej żródła , w pobliżu  stanowiska storczyków .

Kiedyś już przeszedłem cały Sopotnik i w tym miejscu wodospadu nie widziałem . Wróciłem więc  od stanowiska wełnianki i zacząłem się przedzierać wzdłuż nurtu Potoczka , pod zwalonymi drzewami w kierunku Sopotnika . Doszedłem do niego i przebyłem jeszcze kilkaset metrów w górę i w dół strumienia . Stwierdziłem co następuje . Wodospadu w miejscu zaznaczonym na mapie nie ma , jest za to mały wodospadzik na Potoczku , 100 metrów przed jego ujściem . Nie mogę go jednak wciągnąć na listę wodospadów ponieważ jest za mały , około 80 cm . 


 

Znalazłem jeszcze fajnego grzyba , który pójdzie do oznaczenia 



I zrobiłem kilka zdjęć . 

 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz