poniedziałek, 8 maja 2023

Wypad do Babic , część 2 - Wodospadzik zamiast skałki .

 22 kwietnia . Jadąc do Babic przypomniałem sobie o " Skałce z rybami " , osłonięciu skalnym znajdującym się w sąsiednim Skopowie . Już od dawna interesowałem się tym miejscem i raz nawet próbowałem się do niego dostać , bez powodzenia . Teraz kupiłem fajną mapę turystyczną Pogórza Przemyskiego  , na której rzeczona skałka jest zaznaczona .


Po powrocie z eksploracji Zawady postanowiłem tam pojechać . Potok przy , którym znajduje się skałka płynie między zabudowaniami wsi . Wskoczyłem do niego i zacząłem iść pod prąd . Nie było  to za przyjemne zajęcie ze względu na walające się śmiecie i duże zakrzaczenie . Skałka powinna być niedaleko od drogi . Zamiast do  skałki doszedłem jednak do wodospadzika , co mnie mocno zaskoczyło . Nic nie zwiastowało takiego obiektu . Ma on 140 cm. wysokości , ale nie było widać na nim żadnych skałek tylko kamienie . Nie mogę go jednak dopisać do listy wodospadów , ponieważ do przepisowych 150 cm. trochę mu brakuje , no i ten brak elementów skalnych powoduje , że nie wygląda na dorosłego wodospada .


Dalej pojawiło się już tyle krzaków , że odpuściłem skałkę i wróciłem . Nie wiem do końca czy ona była jeszcze dalej czy może coś mi się w terenie pokićkało . 

Wróciłem do Babic i odwiedziłem cerkiew Zaśnięcia Bogurodzicy . Tutaj poczułem się rzeczywiście  jak Indiana Jones szukający Świętego Graala .












6 komentarzy:

  1. Można wejść do cerkwi? Przejeżdżając obok odwiedziliśmy tylko cmentarz poniżej z rozwalającą się kaplicą, ale teren wykoszony, nie ma krzaków, ładnie położony. Z której strony można dotrzeć do cerkwi? z dołu wąwóz bez śladów ścieżki, na górze zagrodzone podwórza:-) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałem się tam niewyrażną stromą ścieżką od strony asfaltowej głównej drogi , gdzieś blisko tego wąwozu co oddziela cerkiem od cmentarza . Na cmentarzu też byłem, ma kilka bardzo starych nagrobków . Co do wnętrza cerkwi dopuściłem się małego oszustwa .Obecnie na drzwiach wisi wielka kłódka i nie da się wejść . Zdjęcia pochodzą z przed może 10 lat . Miałem wtedy fazę na zwiedzanie cerkwi , zaliczyłem większość na Podkarpaciu , przy czym najważniejsze było wejście do środka . Ta w Babicach zrobiła na mnie duże wrażenie właśnie ze względu na tajemniczą atmosferę . Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotr, podobny zamiar miałem kilka lat temu. Skałki rybnej nie znalazłem :) Jednak przeszedłem kilkaset metrów wzdłuż potoku i muszę napisać, że teren jest naprawdę geologicznie ciekawy. Rumosz skalny, po częstych ulewach, jest łatwy do znalezienia i można spotkać sporo skamielin, mnie udało się znaleźć odcisk małej rybki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to zawsze mam skrupuły gdy tak łażę blisko domów , wolę jednak bezludniejsze miejsca .

      Usuń
  4. Może p.Szybiak z Dubiecka wytrybował skałkę z odcisków rybek:-) posiada sporo artefaktów w swojej kolekcji w przydomowym muzeum:-)

    OdpowiedzUsuń