środa, 5 kwietnia 2023

Ciekawe znalezisko w Krasiczynie .

 19 marca . Znalezienie odnożycy nakręciło mnie na szukanie porostów . Pomyślałem , że najlepiej będzie pojechać do parku zamkowego w Krasiczynie , gdzie rośnie dużo wiekowych drzew , a na nich zapewne cenne porosty . Odżałowałem osiem złoty na bilet , i rozpocząłem przepatrywanie drzew . Nie wiem czy mam za małe doświadczenie w wypatrywaniu porostów czy może ich tam po prostu za wiele nie było . Grunt , że właściwie niczego ciekawego nie znalazłem , zrobiłem kilka fotek kwitnących geofitów i tyle . 




Jak to w moim przypadku często bywa , znajduję coś ciekawego tylko nie to co planowałem . Postanowiłem wracać do Przemyśla inna drogą , nie przez Prałkowce , tylko przez  Korytniki i Wapowce. Most na Sanie został już naprawiony i przejazd tą trasą był możliwy . Nad Sanem zatrzymałem się aby pooglądać rosnące tam duże topole , oczywiście pod kątem porostów . Jakież było moje zdziwienie gdy zamiast porostów znalazłem repera czyli słupka wodnego . To już drugi w mojej karierze . Pierwszego spotkałem w Trójcy, prawdopodobnie jeszcze nie odkrytego .Ten w Krasiczynie jest w miejscu ogólnie dostępnym , które nie chcę dokładnie określać . Ktoś go nawet pomalował na biało . Jest on nieco mniejszy od tego z Trójcy i jest na nim litera W. Pasowało by kiedyś zrobić inwentaryzację reperów Pogórza Przemyskiego . Jeszcze jeden podobno jest w Nowych Sadach . 




2 komentarze:

  1. Jest, jest, przejeżdżamy co jakiś czas koło niego:-) i też pomalowany. Dziś znowu śnieg pokrył kolorowe połacie i nosa nie chce się wychylać z domu; spokojnych Świąt życzę, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłem Twoją informację o położeniu tego słupka wybiorę się go pooglądać . Pozdrawiam i także życzę spokojnych i ciepłych Świąt .

    OdpowiedzUsuń