sobota, 1 lipca 2017

W poszukiwaniu Orchis morio









Zostało mi jeszcze do odnalezienia jedno stanowisko storczyka samiczego znajdujące się między Huwnikami a Rybotyczami. Wiedziałem nawet z  mapy gdzie powinno się znajdować , ale w terenie potem to jest różnie. Pojechałem do Pacławia pooglądać sobie te storczyki na polu namiotowym . Był koniec kwietnia  i nie wiedziałem czy już kwitną . Pod latarnią <nie czerwoną> znalazłem kilka sztuk,   byłem pewien ,że można szukać w innych miejscach też. Po drodze wstąpiłem do rezerwatu "Las klasztorny ", gdzie masowo rosła gwiazdnica zaniedbana , gatunek znajdujący się na Czerwonej Liście oraz  miesiącznica trwała , gatunek górski nie za częsty na PP. Następnie pojechałem na właściwe poszukiwania . Wylazłem na skarpę i chodziłem tam i z powrotem po storczykonośnym terenie. Po pół godzinie miałem już dość i chciałem wracać ale zauważyłem w trawie fioletowe, charakterystyczne kwiatki. Storczyki samicze w liczbie około 50 sztuk rosły wzdłuż tarninowych zarośli na pasie łąki długim na 100m , szerokim na 10. <49.656990,22.669567>. Nabrałem chęci na dalsze poszukiwania i pokręciłem się jeszcze po okolicy. Powyżej rosło dużo róży francuskiej , 300m na zachód znalazłem stanowisko kukułki szerokolistnej , a na łąkach wokół Makowej masowo występowały tobołki przerosłe, o młodych storczykach męskich i obrazkach nie wspomnę.

2 komentarze: