sobota, 1 lipca 2017

Rukwiślad francuski nowy gatunek we florze regionu



Za region lub też szeroko pojętą Ziemię Przemyską  przyjąłem obszar , którego granice wytyczają linie łączące Sanok , Rzeszów,  Lubaczów i Przemyśl. Dżwięcznie brzmiący rukwiślad francuski  ( Erucastrum gallicum) jest już siódmym nowym gatunkiem , nie podawanym w dotychczasowych opracowaniach florystycznych. Chociaż do końca pewien nie jestem bo nie mam dostępu do pracy J,Niedżwiedzkiej. Do tej pory udało mi się znaleść następujące nowe gatunki : ponikło austriackie , ponikło sutkowate , jezierza morska , bodziszek  pirenejski , turzyca ciborowata , marsylia czterolistna  i rukwiślad francuski. Rukwiślad rósł oczywiście na Winnej Górze na przydrożnej stercie piachu w pobliżu rezerwatu Jamy <49.799372,22.774550>. Za dwa tygodnie na Winnej Górze spotkałem trzy arowe pole na , którym rosło kilkaset okazów rukwiśladu , 50 m poniżej punktu widokowego.

2 komentarze:

  1. ~Maria z Pogórza Przemyskiego1 lipca 2017 11:45

    Ojoj! to dla mnie wyższa szkoła jazdy:-)
    Podziwiam wszystkie Twoje znaleziska botaniczne, znasz się na roślinach, bo ja to przeszłabym obok obojętnie:-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego rukwiślada to nie rozpoznałem od razu , wiedziałem tylko ,że to gatunek , którego jeszcze nie spotkałem. W oznaczeniu pomogli inni.

    OdpowiedzUsuń