czwartek, 6 lipca 2017

Tojad w lesie Żurawiec



Przeczytałem w jednym opracowaniu , że w lesie Żurawiec pod Dynowem rośnie tojad , no to pojechałem go poszukać. Las znajduje się zaraz za Dynowem przy drodze do Nozdrzca . Zatrzymałem się w środkowej części i poszedłem wzdłuż stromej karpy w kierunku Dynowa , doszedłem do końca i oprócz buławników nie znalazłem nic. Wróciłem się i zacząłem przedzierać się przez drugą połowę lasu , sądząc że ten tojad to bajka. Po chwili spotkałem pierwsze hełmowate kwiaty a potem wiele następnych. Liczbę roślin szacuję na więcej niż tysiąc , rosną na kilkuset metrach przy stromym zboczu .Punkty skrajne stanowiska 49.784435,22.216859   49.785267,22.221880. Po sprawdzeniu słupków wyszedł mi tojad mołdawski typowy. Inne gatunki stwierdzone to : buławnik wielkokwiatowy , miodownik melisowaty miejscami liczny, lilia złotogłow miejscami tworząca kwitnące łany i konwalia majowa . Typowy pogórzański zestaw.

2 komentarze: