wtorek, 18 października 2016

Zawciąg pospolity - stanowisko łącznikowe




Wracając z północnych rubieży naszego pięknego województwa między Sieniawą a Wiązownicą , przejeżdżając przez most na Lubaczówce zauważyłem jakieś ciekawe rozlewiska . Zatrzymałem się , żeby obejrzeć co to takiego . Miejsce było dosyć interesujące , chociaż w pobliżu ruchliwej drogi . Na rzece była tama utworzona z betonowych elementów przez , które przeciskała się woda tworzą małe wodospady , a wszystko to zarośnięte było mnóstwem zielska . Najwięcej rosło rdestnicy nawodnej , przetacznika i rzęsy . Za mostem był kawałem typowego dla tych okolic piaszczystego terenu na którym rosło dużo bylicy polnej , macierzanki , gożdzika kropkowanego , jasieńca piaskowego i właśnie zawciąga pospolitego (Armeria maritima) . Myślałem , że ten zawciąg to jest częsty na tych piaskach . Ale okazało się , że na Podkarpaciu on nie występuje i to stanowisko jest jedynym , łącznikowym między populacją z zachodniej Polski o populacją ukraińską . Tak więc zupełnie przypadkowo natrafiłem na ciekawe przyrodniczo miejsce w WP <50.127258 , 22.669839> .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz