poniedziałek, 17 października 2016

Dereń i pływacz



Dowiedziałem się , że w przemyskim parku rośnie dereń jadalny a , że jeszcze nigdy go nie widziałem w naturze wybrałem się na spacer . Przemyski park jest świetnym miejscem do spacerów tym bardziej , że zostały wytyczone nowe ścieżki a od sanockiej bramy fortecznej  prowadzą do niego wybudowane obecnie strome metalowe schody . Udało mi się zlokalizować trzy okazałe owocujące krzewy derenia i gdy już wracałem przechodząc obok sadzawki wyłożonej betonowymi płytami zauważyłem w niej taśmowate pędy . Sądziłem , że jest to wywłócznik ale postanowiłem sprawdzić . Brzegi były strome i wybetonowane tak , że nie można się było zbliżyć do lustra wody , znalazłem więc długi patyk i wyłowiłem roślinkę . Okazało się , że są to pędy pływacza , niestety nie kwitł . Tak więc w przemyskim parku w wybetonowanej sadzawce jest nowe stanowisko pływacza zapewne zachodniego .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz