czwartek, 20 października 2016

Kłokoczka zamiast opieniek




Wybrałem się wczoraj na opieńki na przemyską Lipowicę . Mam kilka pewnych miejsc ale pewnie jeszcze nie nadszedł na nie czas , bo nie znalazłem nic . Chciałem na koniec sprawdzić jeszcze jedno miejsce i gdy tam szedłem zobaczyłem pod nogami leżące na ściółce zielone torebki . Znalazłem się w kłokoczkowym zagajniku , po liściach bym ją pewnie nie rozpoznał . Kłokoczka południowa w okolicach Przemyśla występuje stosunkowo często ale zawsze to miło natrafić na takie miejsce . Stanowisko liczy około 200 krzewów na pow 1 ha < 49.810468 , 22.756444> jest to prawdopodobnie nowe stanowisko. Kłokoczka była już z Lipowicy podawana ale chyba gdzieś z zachodniej jej części . Wierzyć się nie chce , ale z nasion kłokoczki tłoczono olej lub jedzono , prażone jak pistacje .

2 komentarze:

  1. Pięknie. A czy znasz 4 kolejne prace LILIANNY WITKOWSKIEJ-WAWER Flora miasta
    Przemyśla i jej zmiany w ciągu ostatniego stulecia Tu jest III w formie pdf http://tpn.pbp.webd.pl/rocz/rp452009np.pdf

    OdpowiedzUsuń
  2. I kolejny http://tpn.pbp.webd.pl/rocz/rp482012np.pdf

    OdpowiedzUsuń