poniedziałek, 3 października 2016

Szukajcie aż znajdziecie czyli komonicznik skrzydlastostrąkowy wPikulicach



W Pikulicach na murawie kserotermicznej został odnaleziony komonicznik skrzydlastostrąkowy                   ( Tetragonolobus maritimus). Gatunek podlegający ochronie częściowej , który znalazł się w Czerwonej Księdze Województwa Podkarpackiego i jest to jedyne stanowisko w tym że województwie . Postanowiłem koniecznie go odnaleść bo to tylko rzut beretem ode mnie . Łatwo postanowić trudniej wykonać . Cztery razy odwiedzałem Pikulice . Przedzierałem się przez pikulickie lasy  , przemierzałem głębokie wąwozy wchodziłem w wiejskie dróżki ale murawy nie mogłem znaleść . W końcu  zniechęcony ,  zrezygnowałem ale mijając kościół zauważyłem , że jest za nim pagórek z Drogą Krzyżową i tam się wybrałem . Mijałem kolejne stacje i przy dziesiątej zobaczyłem charakterystyczne kwiatki komonicznika . Okazało się , że Droga Krzyżowa powstała właśnie na szukanej murawie . Miejsce jest interesujące bo kwiaty rabatowe rosną obok dzikich , oprócz komonicznika była też głowienka wielkokwiatowa , zaraza czerwonawa i centuria pospolita . Wszyscy szukamy ale nie tam gdzie trzeba .

1 komentarz: