niedziela, 23 października 2016

Chaber austriacki na Cygańskiej Łączce




Cygańska Łączka należy do tych miejsc, na których z oczywistych względów chciałem się znaleść . Nazwa jej pochodzi od Cyganów , którzy rozbijali tu kiedyś swe obozowiska .  Jakoś jednak w sezonie nie udało mi się wybrać  w te rejony , gdzie powinna się ona znajdować . Wiedziałem tylko tyle , że należy jej szukać 2 km  na południowy zachód od Helichy i ukryta jest pośród gęstego lasu .  Helicha jest dość rozłożysta i trudno było to miejsce zlokalizować . Kiedyś pracownik leśny , którego spotkałem powiedział mi , że Cygańska Łączka jest przy niebieskim szlaku . Dopiero teraz wybrałem się na niebieski szlak  i po kilku kilometrach marszu dotarłem do leśnej łąki o powierzchni około 1 ha , na której rosło mnóstwo chabrów austriackich . To musiała być Cygańska Łączka . Chaber austriacki należy do gatunków bardzo rzadko spotykanych na PP , a z tego stanowiska , to jest między Helichą a Szybenicą był podawany przez B . Kotulę . Tak , że udało mi się znaleść historyczne stanowisko tego gatunku . A było to 20.10.2016 roku   , płatki już zanikły ale zachowały się koszyczki . W następnym sezonie muszę częściej odwiedzać to miejsce to może więcej z niego wycisnę<49.724977 , 22.695483> .

2 komentarze:

  1. Prawie detektywistyczna (albo raczej poszukiwawczo skarbowa) wyprawa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też odwiedziłem Cygańską Łąke w tym roku ale w czerwcu. Niestety zawiodła moje oczekiwania - kwitły wiązówka bulwkowa i róża francuska

    OdpowiedzUsuń