poniedziałek, 10 października 2016

Wyjątkowo udana wycieczka

Na zdjęciu zagadka , basen położony nad Sanem w pobliżu opisywanych miejsc.


Wszystko co opisuję jest prawdą całą prawdą i tylko prawdą , jest to główna zasada, którą się kieruję . Oczywiście mogą zdarzać się błędy w oznaczaniu ale staram się je ograniczać do minimum i w razie jakichkolwiek wątpliwości nie opisuje rośliny . Tym razem obserwując okolice Przemyśla na google maps <najlepsze żródło> zauważyłem w okolicy Bachórza kilka stawów przy brzegu Sanu , które postanowiłem odwiedzić . Jadąc samochodem , w Łętowni zobaczyłem przy drodze na stercie piachu dziwne rośliny . Okazało się , że jest to rzepień włoski , gatunek inwazyjny , który tylko raz był znaleziony na PP i to w roku 1980 .  Pierwszym miejscem , które odwiedziłem był staw w pobliżu grobowca Skrzyńskich ostatnich właścicieli Bachórza. Znalazłem tam oczeret Tabernemontana , który w Karpatach właściwie nie występuje i może to jest jego jedyne stanowisko , oraz rdestnicę drobną , która na PP była notowana tylko raz i to w roku 1972 . < gatunki te zostały potwierdzone wstępnie z fotografii ale czekam na potwierdzenie z okazów zielnikowych>. Z rdestnicą drobną to jest oddzielna historia bo potem znalazłem jeszcze kilkanaście jej stanowisk ale o tym póżniej . Następnie pojechałem do głównego celu wycieczki czyli dwóch stawów , które znajdowały się kawałek dalej na wschód . Tam zaś znalazłem duże stanowisko grzybieni białych , jest to czwarte stanowisko w Karpatach i stanowisko rdestnicy Berchtolda pierwsze na PP <też czekam na potwiedzenie> . Wracając sprawdziłem kępę drzew znajdującą się 50 m od dwóch stawów , był tam trzeci podłużny staw i rósł tam szczaw nadmorski , który na PP był znaleziony tylko przez B. Kotulę. I to już tyle .

2 komentarze:

  1. Faktycznie sporo znalezisk - bogaty wypad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Basen sfotografowany w miejscowości Słonne. Aby się tam dostać trzeba przejść przez kładkę nad Sanem.

    OdpowiedzUsuń