czwartek, 3 sierpnia 2023

Zaraza goryczelowa ( Orobanche picridis ) - nowe stanowisko na Podkarpaciu .

 10 lipca . Zaraza goryczelowa znajduje się na wszystkich możliwych czerwonych listach i nie będę się już o tym rozpisywał , ma tylko kilkanaście stanowisk w Polsce . W Województwie Podkarpackim  odnaleziono ją  na Pogórzu Przemyskim w Brzusce . Mi udało się do tej pory, odkryć dwa stanowiska , jedno na łąkach Dahany , drugie w Łętowni. Teraz spacerowałem sobie znowu po werkach czyli forcie Ostrów i znalazłem  jeden kwitnący okaz ( 49.79236,22.73817). To stanowisko jest oddalone od tego w Łętowni o trzy kilometry . Opatrzyłem  się już trochę podprzemyskich zaraz i potrafię poznać , tak mi się przynajmniej wydaje , zarazę : przytuliową , macierzankową , czerwonawą i goryczelową .






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz