piątek, 18 sierpnia 2023

Nowe stanowisko kotewki orzecha wodnego (Trapa natans) , między Cieszanowem a Narolem 4 (5).

 15 lipiec .Wracając od " Żródeł Tanwi " zahaczyłem jeszcze o leśne stawy znajdujące się w pobliżu Kowalówki i Płazowa . Idzie się do nich ładnymi lasami sosnowymi . 



Na miejscu trochę się zdziwiłem ponieważ na powierzchni dwóch z nich pływały sobie liście kotewki orzecha wodnego . W jednym miejscu tworzyły kilkuarowe agregacje . Musiałem jednak się zwijać, bo zaczęło padać, na stawach też były tablice , że teren prywatny , to postanowiłem się wycofać , żeby mnie ktoś nie przegonił .Kotewka jest na Czerwonej Liście Roślin Województwa Podkarpackiego z kategorią  CR - krytycznie zagrożony wyginięciem . Wydaje mi się , że to stanowisko jest nowe, nigdzie nie znalazłem o nim informacji . Chociaż bardzo prawdopodobne jest to , że kiedyś może w dziewiętnastym wieku ,orzech był uprawiany w tym miejscu , potem wyginą i obecnie się reaktywował.



,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz