środa, 5 lipca 2023

Carex pairae na werkach .

 10 czerwca . Turzyca najeżona należy do tych gatunków które jeszcze sto lat temu były częste wokół Przemyśla a obecnie wyginęły . Bolesław Kotula określił ją jako pospolitą . Potem było już tylko gorzej pan Piórecki podaje ją z Bakończyc i okolic Dynowa , pani Liliana pomimo intensywnych badań nie znalazła jej na terenie Przemyśla tylko w rezerwacie " Krępak " . Pan Wolanin już nie odnajduje tego gatunku na Pogórzu Przemyskim . Wydawało mi się , że okolice fortu "Ostrów", nazywane werkami , wycisnąłem już do końca i nic więcej tam nie znajdę , a jednak . Poszedłem sobie na spacer zobaczyć co tam na łąkach słychać i gdy wracałem przy drodze, na terenie fortu zwróciłem uwagę na turzycę podobną do Carex spicata . Właściwie to nie wiem dlaczego , już przestałem się zatrzymywać przy tej grupie turzyc . Okazało się , że jest to właśnie turzyca najeżona . Stanowisko jest niewielkie kilka kępek . (49,79239,22.73923). Ta część miasta należy do Pogórza Dynowskiego . 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz