poniedziałek, 26 czerwca 2023

Nowe stanowisko Dactylorhiza incarnata na Pogórzu Dynowskim 2 (4) .

 8  czerwca . Wracając z Olszan postanowiłem zahaczyć jeszcze o Łętownię . Chciałem  zobaczyć podmokłą , ładną łączkę , znajdującą się zaraz przy asfaltowej wiejskiej dróżce . Odwiedzałem ją co roku i dziwiłem się , że nic tam ciekawego nie rośnie , chociaż powinno , ze względu właśnie na urodę miejsca . Wytrwałość została nagrodzona na miejscu spotkałem dziesięć pięknych kukułek krwistych , niektóre były ogromne . Roślinki rosły porozrzucane po całej kilkuarowej bagnistej łące . (49.817153,22.707027). Jest to trzecie stanowisko tego gatunku na Pogórzu Dynowskim .






Mam coś szczęście do tego gatunku .Oprócz tego  znalazłem już  pięć nowych stanowisk kukułki krwistej : Przemyśl pod przekażnikiem , Tarnawce , Bóbrka , Wyszatyce i Mołodycz .

4 komentarze:

  1. Na Bagnach Biebrzańskich w pełni kwitnienia, są też formy albinotyczne. Spotkałeś Piotr u siebie w takiej formie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety na Podkarpaciu ta forma jest bardzo rzadka tylko dwa stanowiska .

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycam się nimi trochę dalej, na Chwaniowie:-) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się , że gatunek ma się całkiem dobrze w naszym rejonie , chociaż jeszcze niedawno miał tylko kilka stanowisk w Karpatach . Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń