poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Rakszawa rdestnicą stępioną stoi .

 9 sierpnia . Rdestnica stępiona ( Potamogeton obtusifolius ) w Polsce południowo -wschodniej właściwie nie występuje . Pisałem już o niej gdy znalazłem ją w Sanie . Kiedy zwiedziłem pustynie pojechałem jeszcze zobaczyć stawy " Brzeżnik " w Rakszawie . Tu spotkała mnie miła niespodzianka bo oprócz licznie porastającego je grążela było mnóstwo rdestnicy stępionej ( 50.153824,22.251942 ). Co do tego , że jest to ten gatunek nie mam żadnej wątpliwości , ponieważ mam go dokładnie opatrzonego . 





Na stawach występują też grzybienie . Jest tu teren piaszczysty preferowany przez grzybienie północne            ( roslinę z CZKRWP ) , Osobiście nie mam zdrowia do oznaczania tych grzybieni  ale może ktoś  miałby ochotę .

2 komentarze:

  1. Znaczy stępiona bo ma zaokrąglone końce listków? Jak znajdę to Ci podeślę foty do rozpoznania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest końcówka liścia zaokrąglona . Gatunek bardzo rzadki , znajdziesz prześlij .

    OdpowiedzUsuń