środa, 5 sierpnia 2020

Potwierdzenie przez Pietra wilczypietrza .

21 lipiec . W tamtym roku na Wzgórzach Łuczyckich odkryłem wilczypieprza rocznego . Jest to roślinka jednoroczna , a z nimi to różnie bywa , wyrosną w następnym roku albo nie . Wybrałem się na znane  mi stanowisko ale nic tam nie znalazłem . Poszedłem więc na następną łączkę , tam też nic . Na trzeciej łączce gdzie rosną pajęcznice też nic . Dopiero w najdalszym zakątku na prawie nagim placu , wypatrzyłem dwie roślinki(49.747018,22.851995). Nie jest to łatwe bo nie rzucają się w oczy . Położyłem przy nich plecak i poszedłem szukać następnych . Wróciłem do plecaka i przez dobrych kilka minut wypatrywałem tych dwóch .  Trzeba wzrok zatrzymać w jednym miejscu .




Tak więc gatunek na wzgórzach ma się całkiem dobrze . Widać , że jest nim zachwaszczony spory obszar .

1 komentarz:

  1. To jeszcze raz gratulacje, że udało ci się potwierdzić. Dziki i jelenie robią dobra robotę że odsłaniają glebę

    OdpowiedzUsuń