wtorek, 1 października 2019

Małe starorzecze , wyspa i nadsański kanion.

1 pażdziernika . Coś ostatnio lubię się kręcić między  Radymnem a Przemyślem . Wsiadłem na rower i pojechałem do Wyszatyc . Była to już moja czwarta próba dotarcia do małego starorzecza leżącego w pobliżu nurtu rzeki . Jest ukryte w gęstych zaroślach i dotyczas z różnych powodów nie udawało mi się tam dostać . Tym razem powiodło się i stanąłem na brzegu ukrytego zbiornika , długiego na 100m  , szerokiego z 50m . W następnym sezonie trzeba będzie częściej go odwiedzać, po przetartym szlaku ,  bo zapowiada się atrakcyjnie . Teraz trafiłem tylko na łany ramienicy Chara vulgaris .(49.847372,22.894296).



Następnie wróciłem się do Bolestraszyc aby obejrzeć wypatrzoną na mapach dużą wyspę na Sanie . Po drodze w przydrożnym rowie zobaczyłem kępę rukwi wodnej . Rozłazi się po okolicy z Żurawianki .


Wyspa okazała się miejscem bardzo ciekawym , liczne płycizny ze stojącą wodą , mnóstwo rdestnic, ramienic . Rdestnica stępiona występuje tam w ogromnych ilościach.(49.802832,22.881421)




Po drugiej stronie Sanu zobaczyłem wielką skarpę , poszedłem wzdłuż brzegu w jej kierunku . Miała z 15m wysokości , 200m długości ( była niestety pod światło). Do tej pory pływałem pontonem po Sanie na południe od Przemyśla , a tu takie ciekawe obiekty na północy . 500m dalej już po mojej stronie Sanu wyłoniła się następna ściana , do której zacząłem się przebijać . Trochę brzegiem trochę chaszczami , ale warto było. Muszę się tu wybrać pontonem





4 komentarze:

  1. Ta skarpa świetna! Ptaszki tam jakieś norek nie miały?

    OdpowiedzUsuń
  2. Miały i nawet pomyślałem o żołnach , ale ta pierwsza ściana co pod światło to jest bardziej stroma 15 metrów pionowo

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjątkowo szybki nurt tak ,że musi być niezła jazda. Dziwne bo tu San wpływa na niziny w górnym biegu trochę się leni .

    OdpowiedzUsuń