poniedziałek, 3 czerwca 2019

Kukułki z Piątkowej .

26 maja . W Piątkowej są duże łąki otoczone lasami i postanowiłem po nich trochę pospacerować. Maj nie jest jednak za dobrą porą na jakieś większe poszukiwania , ponieważ łąki są prawie puste . Można jednak trafić na storczyki co może  uatrakcyjnić wycieczkę . Podobnie było  tym razem . Na łąkach być może nawet świeżych nie wiele się działo , ale na młace znajdującej się przy lesie trafiłem na spore zgrupowanie kukułek szerokolistnych . Około setki okazów rosło na 3 arach . Z dwieście metrów dalej trafiłem na następne kilkadziesiąt . Kukułki te może nie są rzadkością na Pogórzu Przemyskim ale to stanowisko jeszcze nie jest podane dlatego go odnotowuję.(49.767040,22.361416) (49.768925,22.355579).W pobliźu drugiego stanowiska rosła jedna listera jajowata a kawałek dalej kępa narcyzów białych.




Wcześniej gdzieś w kwietniu znalazłem się też na niedalekiej górze Iskań . Wbiegłem sobie leśną drogą stąd 49.796801,22.427420 dotąd 49.792202,22.386478. Po drodze spotkałem ładne aczkolwiek nie za duże odsłonięcie skalne .49.797244,22.397036.


 Na górze znalazłem zamiast storczyków , które jeszcze oczywiście nie mogły kwitnąć coś z innego królestwa organizmów żywych.




3 komentarze:

  1. Mnóstwo kukułek kwitnie również przy drodze szutrowej przed Koniuszą, na ostatnim podjeździe, widziałam w niedzielę; zbieram takie poroża, mam ich sporo, wyzierają z każdego kąta wetknięte w ścianę chatki; byliśmy w zeszłym tygodniu pod cerkwią, ładnie tam:-)pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to raczej fuscha kukułki w tym rejonie .

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozglądałem się za kukułkami na Jamnej w zeszłym tygodniu, ale niestety nie dostrzegłem inna sprawa że wędrowałem jako przewodnik wycieczki szkolnej i innymi niż "kukułkowe" szlakami.

    OdpowiedzUsuń