czwartek, 30 grudnia 2021

Najwyższy grzyb Polski i inne ciekawostki .

 NAJWYŻSZY GRZYB KAPELUSZOWY POLSKI . We wrześniu tegoż roku udało mi się zapisać w Polskiej Księdze Rekordów . Łażąc po stromej, nadsańskiej skarpie w Krasiczynie odkryłem najwyższego odnalezionego do tej pory w Polsce grzyba kapeluszowego . Miał on , uwaga , 75 cm wysokości , 71cm wynosiła długość trzonu a 4 cm kapelusza  . Proszę zauważyć , że na przedstawionych fotografiach  trzymam go w dłoni wyciągniętej przed siebie . Żeby nie było , że coś kombinuję . Nie wiem jak to tam jest na świecie , ale już nie chcę przesadzać .




NOWY GATUNEK DRZEWA W POLSKIM LESIE . Dziwne ale ten nowy gatunek odkryłem jakieś 200 metrów od wysokiego grzyba w Krasiczynie , tylko dwa lata wcześniej . Długo się zastanawiałem co też to może być . Niby bez czarny ale jakiś dziwny .Krzew miał może półtora metra wysokości ,pierzaste liście i rósł w środku lasu . 





Prawdopodobnie to orzech ajlantolistny ( Juglans ailanthifolia) , jest więc nowe drzewo , jest . Znudziły mu się zamkowe ogrody i może stanie się nowym elementem polskiej dendroflory . 

CHOMICZÓWKA , CHOMICZÓWKA . Czy tak można nazwać Przemyśl, na podstawie moich obserwacji tak .  Pierwszego chomika europejskiego spotkałem w Żurawicy w pobliżu torów kolejowych . Był żywy i gdy zacząłem mu się przyglądać , nie uciekał tylko na mnie fuczał . Za drugim razem był już niestety martwy . Przejechał go samochód gdy próbował przekroczyć ul. Lwowską . Z oczywistych względów zdjęcia nie zamieszczam .

JEŻOWILCZKI . Okolice Arłamowa, gdzieś pod Turnicą, idę sobie leśną drogą i nagle nie wiem czy mam jakieś zwidy . 10 metrów ode mnie w  zaroślach zauważam gromadkę stworzeń ( 4 sztuki ) , to pojawiały się , to chowały . Wielkości małego szczeniaczka , ni to wilczki ni to jeże . Stałem i próbowałem się im lepiej przyjrzeć . Odgradzał mnie jednak od nich rów i po chwili znikły. Parę dni temu oglądam jakiś film przyrodniczy a w nim  te moje zwierzątka z Turnicy . Młode jenoty .

TURKUSOWA PAPUGA NAD SANEM . Kilka lat temu płynę pontonem po Sanie i widzę przelatującego ptaka . Mignęła mi tylko intensywnie błyszcząca , niebieska  czyli turkusowa barwa. Pomyślałem , że to pewnie papuga zwiała z klatki . Tego roku spotkała mnie podobna przygoda. Tym razem stałem się bardziej podejrzliwy . Dopiero Jacek uświadomił mi , że to prawdopodobnie kraska (Coracias garrulus)


7 komentarzy:

  1. Jestem ciekaw, co to za taki "dryblas" wyrósł z królestwa grzybów?
    Może uda się go oznaczyć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest w oznaczeniu , ale może to trochę potrwać .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kraska - moje marzenie - Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dwa razy widziana w Ostrowie w pobliżu Białej Skały

    OdpowiedzUsuń
  6. A ten grzyb trochę wgląda na pieniążkówkę gładkotrzonową (Hymenopellis radicata)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może być , las bukowy i na drewnie a właściwie w drewnie

    OdpowiedzUsuń