sobota, 29 maja 2021

Wilczomlecz błotny pod Chałupkami Dusowskimi .

 24 maja , Wilczomlecz błotny ( Euphorbia palustris ) jest gatunkiem rzadkim na terenie Polski . Znajduje się w Czerwonej Księdze Roślin Województwa Podkarpackiego . Na Podkarpaciu ma kilka stanowisk w tym kilka w okolicy Przemyśla . Przemierzałem brzegi żwirowni i cieki wodne w Chałupkach Dusowskich i zobaczyłem z daleka dużą, żółtą , kępę . Okazało się , że jest to wilczomlecz błotny . Potem natrafiłem na drugie podobne stanowisko . Na pierwszym rośliny tworzyły dwie kilkudziesięciokwiatowe kępy , rosnące przy śródpolnym cieku .(49.861278,22.916191),Na drugim liczniejszym  było ich pięć , też rosnących przy cieku, zaraz przy drodze . (49.874997,22.920311). Z tej okolicy gatunek był już podany przez W. Paula . Wilczomlecza błotne szukałem już kiedyś i miałem go na celowniku , ale znalazłem tylko podobnego . wilczomlecza szerokolistnego . Szerokolistny ma włoski na spodzie liścia , błotny nie ma .






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz