sobota, 29 maja 2021

Nowe stanowisko storczyka samiczego w Województwie Podkarpackim .

 26 maja . Może sto metrów od gnidosza zobaczyłem wśród kukułek dziwnego storczyka . Na pierwszy rzut oka wyglądał jak Orchis morio . Storczyki samicze spotykałem na murawach suchych a tu mokra łąka . Po za tym ten był jakiś taki wysoki . Coś mi się przestawiło i nabrałem przekonania , że jest to wymarły storczyk błotny . Pierwsza myśl była dobra , odkryłem nowe , ogromne stanowisko storczyka samiczego , naliczyłem dwieście okazów w okręgu o średnicy 50m. (50.159370,22.697902). Szukałem Orchisa morio tego roku wokół Kalwarii Pacławskiej na suchych murawach a znalazłem w Czercach na wilgotnej łące.





Poszedłem wzdłuż cieku na zachód i pod Czercami natrafiłem znowu na dwa storczyki samicze (50.161899,22.682088). W pobliżu rosła kępa kosaćca syberyjskiego .






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz