poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Właściwie pierwsze notowanie mokrzyknika baldaszkowego na Pogórzu Przemyskim - druga strona asfaltowej drogi .

20 kwietnia .Szukam gdzie do tej pory znaleziona mokrzycznika baldaszkowego( Holosteum umbellatum ) na Pogórzu Przemyskim . Tylko L.Witkowska Wawer podaje go z ul . Monte Cassino , to na styku i B.Kotula podaje go jako gatunek pospolity ale to dziewiętnasty wiek . Wracałem do domu drałując pod górę Chyb i z nudów gapiłem się na pobocze . Przed chwilą przecież zobaczyłem na nim zjeżdżając starca wiosennego . Znowu mignął mi jakiś nieznany kształt . Zatrzymałem się i okazało się .że to jest mokrzycznik baldaszkowy w liczbie czterech sztuk rósł sobie przy asfalcie . Jest to na pewno jedyne stanowisko na Pogórzu Przemyskim . (49.651947,22.714415) . Tak więc przy serpentynkach w Huwnikach rośnie z jednej strony asfaltu starzec wiosenny z drugiej mokrzycznik baldaszkowy . Wychodzi na to ,że ta asfaltówka jest miejscem wyjątkowym pod botanicznym względem .



2 komentarze: