niedziela, 29 marca 2020

Błotniak zbożowy (Circus cyaneus) w Aksmanicach na Pogórzu Przemyskim .

Oglądam właśnie ptaki drapieżne Polski i widzę ,że jednego niedawno widziałem . Gdy wracałem z wycieczki do Pacławia , zjeżdżając z Góry Chyb , między Sólcą a Aksmanicami kilkaset metrów przed rondem , zobaczyłem ptaka drapieżnego . Wylądował przy drodze na polu . Zatrzymałem się i sięgnąłem po aparat , jednak poderwał się  w powietrze i odleciał . Widziałem go dokładnie od spodu z odległości może dwudziestu metrów . W oczy rzucał się wyrażny jasny pasek na ogonie i też jasne jakby cętki czy paski na skrzydłach . Na ptakach się za bardzo nie znam i mogę się mylić . Może jest jakiś inny gatunek z podobnymi cechami . Obserwacja została dokonana 27 marca . W tym miejscu 49.671979,22.745529. Błotniak zbożowy jest gatunkiem bardzo rzadkim , szacuje się ,że na terenie Polski gniazduje 30 - 40 par.

2 komentarze:

  1. Super! Ja staram się zawsze zrobić fotę, nie ufam swoim obserwacjom , nie ufam swojej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlatego wolę roślinki , przynajmniej nie uciekają . Z ptakami to duży problem jest , zrobienie zdjęcia , z którego można rozpoznać gatunek jest bardzo trudne . Polega się na obserwacjach najlepiej ornitologów .

    OdpowiedzUsuń