niedziela, 14 kwietnia 2019

Stanowisko wypatrzone z samochodu.

14 kwietnia . Jadąc samochodem z Sanoka do Przemyśla , dojeżdżając do Olszan zauważyłem w lesie przy drodze łany błyszczących liści . Zatrzymałem się i poszedłem sprawdzić . Okazało się ,że jest to stanowisko czosnku niedżwiedziego ( Allium ursinum ). Stanowisko jest znane i nawet miałem go kiedyś poszukać ale nie znajdowałem na  niego czasu . Tym razem samo rzuciło mi się w oczy . Na powierzchni około pół hektara rośnie tysiące roślin , towarzyszą im wszędobylskie obrazki . (49.723424,22.607136).




Czosnek niedżwiedzi został stwierdzony ostatnio na dziewięciu stanowiskach na Pogórzu Przemyskim  i nie jest może wielkim rarytasem , ale jest gatunkiem medialnym i podaję go z reporterskiego obowiązku .

4 komentarze:

  1. Kiedyś to stanowisko wywąchałem ;-) to znaczy jadąc samochodem z otwartą szybą poczułem charakterystyczny zapach :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś czytałam relację, że wędrujący poczuli pod Przełęczą Bukowską zapach pizzy:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masowo jest zrywany na nalewki.

    OdpowiedzUsuń