piątek, 19 kwietnia 2019

Stanowiska wypatrywane z roweru.

19 kwietnia . Pogoda ładna postanowiłem więc zacząć sezon rowerowy . Wytyczyłem ambitną trasę i wyjechałem . Ale gdzie tam nie da się . Dojeżdżam do Wapowiec a przy drodze rosną łany nawrota polnego. Gatunek sporadycznie odnajdywany na Pogórzu Przemyskim . Stanowisko przydrożne 15 metrów na 2 metry . Liczba roślin kilkaset . (49.809158,22.680341).



Plany wzięły w łeb . Przypomniałem sobie o ułudce w Krasiczynie , powinna kwitnąć . Postanowiłem tam pojechać i sprawdzić czy mi się nie śniła . Dojechałem do ruin stajni , ułudki było miliony . Wcześniej zaglądnąłem na prywatne stanowisko tojada , które odkryłem dwa lata temu . Ma się całkiem dobrze, małe ale własne . Zastanawiam się czy go nie ogrodzić jakimś płotkiem .

Stanowisko ułudki. Malownicze miejsce wśród licznych dębów.

Wracam do Przemyśla ruchliwą drogą i przed Prałkowcami znowu coś zauważam . To już jest przesada z tymi obrazkami rosną niemal na asfalcie .



8 komentarzy:

  1. Mojemu obrazkowi przemarzły liście, ale już odbijają nowe; rzeczywiście jest go mnóstwo wszędzie, wręcz całe łany, patrzyłam ostatnio na zbocza nad Wiarem za Trójcą, czekam na kwitnienie; radosnych Świąt, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez życzę radosnych świat .

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te Twoje wiosenne odkrycia. Do tej stajni łatwo trafić? chętnie bym zobaczył to miejsce. Pozdrawiam i radosnego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Można z dwóch kierunków , albo od strony Krasiczyna czyli od mostu wiszącego skalistym brzegiem Sanu jeżeli się nie podniesie poziom wody , obok leśniczówki dalej drogą z kilometr . 20 minut piechotą. Albo od Tarnawiec samochodem tylko ostatni odcinek droga bita . Rezerwat Leoncina z tojadem i kłokoczką i grób konia Sapiechy co walczyli z bolszewikami , koń i Sapiecha oczywiście to po drodze dodatkowe atrakcje. Serdecznie pozdrawiam Alleluja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem tam niedawno, ale tylko w rezerwacie. Od strony Tarnawiec, samochód zostawiłem przed tą aleją dębową, przy krzyżu. Nie dotarłem do Ralla, muszę powtórzyć.

      Usuń
    2. Stajnia jest za rezerwatem kawałek przy drodze widać i też tam szukać grobu

      Usuń
  5. Pogratulować spostrzegawczości. Widać oko wyostrzone na ciekawostki botaniczne!

    OdpowiedzUsuń