niedziela, 17 lipca 2016

Broduszurki - jedyne torfowisko w okolicy



Ostatni raz w tym miejscu byłem trzy lata temu i trzeba przyznać  , że miałem wtedy dużo szczęścia . Raz  , że udało mi się znaleść rosiczkę okrągłolistną , a dwa , że udało mi się wrócić . Aby znaleść ten rarytas wszedłem wtedy na kożuch uginających się mchów i chwilę po nim chodziłem ale rosiczkę znalazłem . Rosiczka rosła w pobliżu stanowiska bobrka tam gdzie stoi ławeczka 5 m od brzegu . Rezerwat jest atrakcyjny szczególnie dla tych , którzy lubią takie bagienne krajobrazy i dla tych co lubią szukać różne zielska , zawsze można tam znaleść coś co gdzie indziej nie rośnie . Tym razem też znalazłem kilka nowych dla mnie gatunków .

  • bobrek trójlistkowy (Menyanthes trifoliata )  , obecnie występuje w okolicach Przemyśla tylko w tym miejscu , kilkaset roślin na 3 arach na pierwszym dużym stawie.

  • żurawina błotna ( Oxycoccus palustris )  , podobna sytuacja co w przypadku bobrka , na 3 m2 bliska ławeczki.

  • wełnianka pochwowata ( Eriophorum vaginatum ) , podobnie co poprzednicy , rośnie licznie setki na hektarach .

  • turzyca siwa ( Carex canescens ), rzadka w okolicach Przemyśla , jedna kępka , ten sam staw .

  • znalazłem też drugą turzycę co do , której są podejrzenia , że może to być turzyca oścista , ale z turzycami to nie jest prosta sprawa , musiał by to potwierdzi jakiś uczony człowiek , rosła też na tym samym stawie , 1 kępa .Jacob Koopman  nie potwierdził.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz