poniedziałek, 5 lutego 2018

Turzyca siedmiogrodzka obok wełnianki.



Carex depressa ssp.transilvanica znalazłem na łąkach Reczpola w pobliżu wełnianki i nie zwracałem na nią specjalnej uwagi <49.799489,22.575277>.Dla mnie wełnianka była ciekawsza. Turzyca ta występuje stosunkowo często w południowo wschodniej Polsce i  na PP ma kilkanaście stanowisk. Ale gdzie indziej jest bardzo rzadka i jeden ze słynnych zagranicznych botaników chciał przyjechać do mnie aby podziwiać w naturze ten gatunek.Chciałbym tu poruszyć temat wartości botanicznej gatunków. Dla mnie na przykład spotkanie w terenie ostrożenia siedmiogrodzkiego nie jest niczym specjalnym , dla innych szczególnie botaników z innych części Polski gdzie on nie występuje , mogło by to być duże odkrycie. Pewien botanik był zachwycony gdy przesłałem mu kilka gatunków , na które w terenie nie zwracałem uwagi. Wszystko zależy od tego jaka ilość danej rośliny występuje na określonym terenie .Tak jak i z innymi rzeczami , im czegoś jest mniej tym ma większą wartość.Dużo też zależy od naszej subiektywnej oceny. Roślina z ładnymi kwiatami   jest bardziej atrakcyjna niż jakaś skromna turzyca. O znalezieniu stanowiska obuwika pisano w gazetach ale pojawienie się jakiegoś rzadkiego ponikła nie wzbudziło by już takiego zainteresowania.

1 komentarz:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń