sobota, 3 lutego 2018

Kukułkowy mieszaniec pod rurą.




Kukułki na terenie Przemyśla są odnajdywane bardzo rzadko. Ta przedstawiona tutaj rośnie w pobliżu ul.Ceramicznej , znalazłem ją 15.07.2017r. <49.803678,22.783180>. W te okolice chodziłem często ponieważ są tu dziksze miejsca i kiedyś L.Witkowska Wawer znalazła tu kilka gatunków kukułek (szerokolistną, plamistą i krwistą, pewnie oznaczała sama) , dokładnie przy ul Astronautów. UL. Astronautów zniknęła wraz z kukułkami z powodu budowy obwodnicy , ale pozostały w pobliżu  podmokłe tereny , no i koniecznie musiałem tu jakąś kukułkę znaleść. Przez kilka lat nie udawało się no może nie całkiem bo trafiłem tu na dzwonka syberyjskiego, podkolana białego , listerę, głowienkę wielkokwiatową, centurię nadobną , a kukułki jak nie było tak nie było . Teraz gdy tu chodziłem w pewnym miejscu postanowiłem wejść dosłownie kilka metrów dalej w bagienko  i jest ,pod wierzbą rosła sobie opisywana. Teraz opis oczywiście nie mój ." Tu można rozpatrywać dwie opcje : D. x braunii lub D. fuschii. Bardziej jestem jednak za D. fuschii ale z wyrażnym zaznaczeniem, że z naleciałością cech grupy Latifoliae (tu = D. majalis + D. incarnata.).Pokrój pędów kwitnących , lużne kwiatostany i skrócone przysadki - to cechy D.fuschii , łaty boczne warżek i szerokie przysadki są bardziej typowe dla D. majalis, a niemal stożkowate ostrogi przypominają te od D. incarnata".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz