poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Komosa czerwonawa i szarłat biały - dwa ciekawe gatunki






Komosa czerwonawa ( Chenopodium rubrum ) należy do gatunków rzadko odnajdywanych na terenie Podkarpacia chociaż w kraju jest częsta. Mnie udało się ją znaleść przy śródpolnym jeziorku w Grodzisku Górnym , występowały tu też pędy pływacza(50.192536,22.431790). Szarłat biały ( Amaranthus albus )  rósł w pobliżu stacji Przemyśl Gł na terenach kolejowych. Jest on rzadko podawany z terenu Przemyśla(49.782925,22.782345).

3 komentarze:

  1. Szarłat biały... Nawet nie słyszałem nigdy, a co dopiero znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też go nie znałem , wiedziałem tylko że to coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście jak go znalazłem , nie wiedziałem że to szarłat , myślałem że komosa.

    OdpowiedzUsuń