sobota, 17 czerwca 2017

Wszędzie ich pełno tylko nie tutaj





Są rośliny , które w Polsce występują masowo a brak ich tylko na Pogórzu Przemyskim. Posłonek rozesłany (Helianthemum nummularium) w Polsce częsty, na PP rośnie tylko na Zniesieniu w okolicy Maziarni ,Wzgórza Trzech Krzyży i Kopca. Smółka pospolita ( Viscaria vulgaris) na PP odnajdywana bardzo rzadko . spotkałem ją na Kopcu , w Dolinie Ostrowskiego Potoku i łąkach Reczpolu. A co się naszukałem kuklika zwisłego , i dopiero trafił się na Chwaniowie na granicy PP ale o tej wycieczce w następnym wpisie. Kilka dni po tym wpisie znalazłem gatunek idealnie tu pasujący tj ślaz zaniedbany (Malva neglecta) . kilkanaście roślin rosło pod blokiem w pobliżu ulicy Krasińskiego<49.787145,22.767347>. Notowany na PP sporadycznie.

4 komentarze:

  1. Mam to samo z wronami siwymi. Wszędzie ichb pełno a do mmie zalatuje jedna para...zimą...i to nie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. ~Maria z Pogórza Przemyskiego18 czerwca 2017 14:46

    Chyba znalazłam posłonek na tej łące z różą francuską, ale dopiero zaczynał kwitnąć; zajrzę tam jutro, a tymczasem wyślę kilka zdjęć na priv, zobacz, czy to przypadkiem nie on:-) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak to posłonek . Pojawił się więc w tej okolicy . Życzę dalszych owocnych poszukiwań.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem się tak zdarza.

    OdpowiedzUsuń