niedziela, 4 kwietnia 2021

Śnieżyczka przebiśnieg na Przedgórzu Rzeszowskim .

25 marzec . Ostatni strumień , który sprawdzałem znajdował się już bliżej Albigowej . Tutaj natrafiłem na częściowo chronioną o znaczeniu wspólnotowym,  śnieżyczke przebiśnieg( Galanthus nivalis ) . ( 50.004645,22.255423). Rosła ona płatami na odcinku około kilometra w  zaroślach łęgowych przy strumieniu , ale też w pobliskiej buczynie i jedlinie . W pracy florystycznej pań Małgorzaty Jażwy i Agaty Stadnickiej - Futomy brak jest tego gatunku ( jeżeli dobrze sprawdziłem, ponieważ miałem dostęp tylko do streszczenia ) . Byłoby to więc pierwsze stanowisko śnieżyczki na Przedgórzu Rzeszowskim . 



2 komentarze:

  1. Na Mogielicy całe łany obserwowałem 3 kwietnia. Ciekawe czy tam też są ujęte jako rzadkie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj miałem trochę szczęścia , gdyby rosła kilometr dalej to było by już Pogórze Dynowskie gdzie jest to gatunek częsty . A tak załapałem się jeszcze na odkrycie , wprawdzie na samej granicy Przedgórza Rzeszowskiego ale jest .

    OdpowiedzUsuń