niedziela, 11 kwietnia 2021

Beznerw w Przemyślu .

 3 kwietnia . Nie zasypuję gruszek w popiele . Przypomniałem sobie , że na naciekach trawertynowych  w przemyskiej Maziarni rosły drobne wątrobowce . Sądziłem wtedy  , że jest to młoda Pelia . Teraz jednak byłem bogatszy o obserwację husowskiego beznerwa . Konieczna była autopsja na żywo . Zaczął popadywać śnieżek , a ja w gumakach musiałem wspiąć się do trawertynowego głazu . Wyszło jak byk , że rośnie na nim beznerw tłusty ( Aneura pinguis ) . ( 49.772821,22,755237).

 

Jak mi tak dalej pójdzie to beznerw przestanie być rzadkim wątrobowcem . Przy okazji natrafiłem też w pobliżu , na drugiego fajnego wątrobowca płozika dwuzębnego ( Lophocolea bidentata ).



Film przedstawia trawertynowy głaz z beznerwem w roli głównej .



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz