wtorek, 28 lipca 2020

Jeden krok .

18 lipca . Przyjechałem rowerem do Witoszyniec i przed kościołem skręciłem w pola . Wszedłem na rozległe łąki pod lasem (49.721023,22.725358). Rosło tam dużo czosnku winnicowego ( Allium vineale nowe stanowisko ) . Gatunek ten jest najrzadszym czosnkiem na Pogórzu Przemyskim . Czosnki wężowy i zielonawy występują masowo wokół Przemyśla . Czosnek niedżwiedzi rośnie w kilku miejscach pogórza ale jest tam w dużych ilościach . Zaś czosnek winnicowy znany był do tej pory z  Zielonki i Krzemieńca w Przemyślu .



 Było bardzo wilgotno tak , że się zmoczyłem po pas . Gdy schodziłem łąką w dół znalazłem sobie wąską ścieżkę wydeptaną przez sarny . Po chwili gdy miałem zrobić następny krok , na środku ścieżki zobaczyłem znieruchomiały kształt . Dobrze ,że miałem okulary . Mogłem w końcu zrobić sobie sesję fotograficzną  z tym wyjątkowym obiektem .




3 komentarze:

  1. Ładny okaz, i dotyczy to czosnku i gada:-) miała szczęście żmija, że trafiła na Ciebie, kto inny pozbawił by ją życia, taka to niedobra ludzka natura; podobnych czosnków z czuprynkami rośnie mnóstwo na naszych łąkach, nawet jeden wprosił mi się na grządki razem z szałwią okręgową, ale bądź tu mądry i rozpoznaj je:-) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być winnicowy , znalazłem , że J.Piórecki opisywał go z Rybotycz .

      Usuń