piątek, 5 października 2018

Potwierdzenie stanowiska kruszczyka Greutera.





We wpisie< kruszczyk Greutera i naga nepeta - przypadkowe znaleziska> opisywałem ,że prawdopodobnie udało mi się znaleść kolejne nowe stanowisko kruszczyka Greutera . Zdaje sobie jednak sprawę ,że często widzi się to co chcemy zobaczyć i dlatego konieczne jest potwierdzenie przez drugą osobę. Tym razem potwierdzenie przyszło z samego Parnasu , dostałem profesorską opinię ,że to jest to . Oczywiście stuprocentową pewność daje oznaczenie rosnącej rośliny w terenie. Tak więc potwierdza się moja diagnoza ,że kruszczyk Greutera jest gatunkiem częstym w Przemyślu i okolicach . Region ten możemy traktować jako jego polską ostoję.

3 komentarze:

  1. Podejrzewam, że i mój kruszczyk znaleziony nad potokiem to także Greutera; miał takie same liście i opadły mu kwiatuszki, zanim zdążyłam dotrzeć do niego po zasypaniu rowu gazociągu; a może to i nie on? zobaczymy w przyszłym roku:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ważna jest wąska zalążnia . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń