niedziela, 2 kwietnia 2017

Obrazki na grodzisku Borusz





Wybrałem się do położonego w lesie w pobliżu Tuligłów grodziska Borusz. Miejsce warte odwiedzenia , łatwo tam trafić , przy drodze za łąką trzeba wypatrywać czerwonej tablicy. Strome wzniesienie porośnięte bukowym lasem , na szczycie wały fosy i czarne 50 m jeziorko , z którego nawet zwierzęta nie chcą pić wody. Na tych historycznie interesujących miejscach zazwyczaj trafiają się ciekawe rośliny.  Tutaj zaraz za tablicą po lewej stronie znalazłem potężne stanowisko obrazków alpejskich. Według mnie posiadają one najładniejsze liście z dziko rosnących polskich roślin. Kilkaset roślin rośnie na 2 hektarach. Tak dużego stanowiska jeszcze nie spotkałem , chyba jedno z największych w okolicach Przemyśla. Jeżeli ktoś chce zobaczyć ten gatunek może w ciemno tu jechać , rośnie też żywokost sercowaty<49.860471,22.597100>. Już miałem zakończyć tego bloga przynajmniej pierwszą cześć ale tematy cały czas mi się pojawiają , usunąłem trochę zdjęć dzięki czemu mam miejsce na nowe.

2 komentarze:

  1. ~Maria z Pogórza Przemyskiego2 kwietnia 2017 23:11

    Przejeżdżamy czasami tamtędy, kiedy wracamy do siebie przez Średnią, a zresztą Borusz jest częstym punktem wypadów naszego pttk-u:-) chciałabym zobaczyć kwiaty obrazków, ciekawie wyglądają, jak kalle:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A już miałem prosić byś zaglądną do Marii na jej obrazki.

    OdpowiedzUsuń