wtorek, 20 września 2016

Ciemiężycowy las



Losy rzuciły mnie do miejscowości Tarnawka w gminie Markowa . Wieść niosła , że w tamtejszym lesie rośnie dużo czosnku . Na miejscu okazało się , że jest to czosnek niedżwiedzi , ale oprócz niego znalazłem gatunek , którego szukałem już na Pogórzu Przemyskim na Górze Ostra bez efektu . Chodzi o ciemiężyce zieloną , rosła tu w ogromnej ilości <tysiące na hektarach> . Cały las na przestrzeni może dwóch kilometrów porośnięty był roślinami , o charakterystycznych, wielkich , plastikowych liściach . Ciemiężyca rosła pośród czosnku niedżwiedziego i lilii złotogłów , widok był bardzo interesujący .W tym kompleksie leśnym są też stawy i miejsce to wykorzystywane jest przez okolicznych mieszkańców do celów rekreacyjnych .<49.941843 , 22.222127>

2 komentarze:

  1. Na Ostrej Górze koło Bryliniec? Tam nie widziałem natomiast w Trójcy w jedlinie z czosnkiem niedźwiedzim na prawym brzegu Wiaru (las Poraga) owszem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Góry Ostra podał ją M. Wolanin połaziłem tam trochę i trzeba przyznać ,że to atrakcyjne wzniesienie nad łąkami w Brylińcach a same łąki trochę chyba przereklamowane na nic ciekawego tam nie natrafiłem oprócz rdestnicy pływającej , na początku myślałem .że to r, trawiasta no i jeszcze ostrożeń siedmiogrodzki ale jego wszędzie pełno .

    OdpowiedzUsuń