niedziela, 21 sierpnia 2022

Abortiporus biennis pod Bełwinem .

 16 sierpnia . Wracałem z lasu do domu nie bardzo zadowolony , nic ciekawego nie znalazłem . Pomimo tego , że było wilgotno , ostatnio trochę popadało , grzybów jak na lekarstwo . Na końcu natrafiłem jednak na grzybka , którego jeszcze nigdy nie widziałem . Zastanawiałem się czy go obfotografować czy nie , w końcu zdecydowałem się poświęcić mu trochę czasu , żeby nie wracać z pustymi rękami . Okazało się , że jest to Abortiporus biennis czyli różnoporek dwuwarstwowy grzyb z rodziny pucharkowatych , znajdujący się w Czerwonej Księdze z kategorią E - narażony na wymarcie . Długi czas znany był na terenie kraju tylko z kilku stanowisk , ostatnimi laty naleziono jednak trochę nowych , w tym kilka w Województwie Podkarpackim. Podany jest z  Magurskiego Parku Narodowego i z okolic Arłamowa . Tutaj rósł 2km na zachód od Bełwina w lesie mieszanym z przewagą buka .






2 komentarze: