niedziela, 1 lipca 2018

Kokoryczka okółkowa wśród mieczolistnych buławników.

27 czerwiec. Na okazałe stanowisko kokoryczki okółkowej (Polygonatum verticillatum)  udało mi się natrafić w Zalesiu za  Prałkowcami. Stanowisko to pokrywa się z dużym stanowiskiem buławników mieczolistnych. 50 sztuk kokoryczki rosło w zagęszczeniu na 2 m2. Stanowisko punktowe. Kokoryczka ta na PP jest bardzo rzadka , kilka  notowań . Osobiście to już trafiłem na nią na Chwaniowie , 1 okaz . Tutaj rosną 30 m od asfaltowej drogi przy słabo widocznej leśnej drodze.<49.758742,22.687544>. Oznaczyłem buka przy , którym rosną podpierając go kilkoma gałęziami.




3 komentarze:

  1. Przypadek czy namiary od kogoś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kokoryczka przypadkowo , na buławniki dostałem namiary.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tę drogę na ostatnim zdjęciu:-) zdarzyło mi się wieźć nią deski na podłogę do chatki, bardzo ładna okolica.

    OdpowiedzUsuń