czwartek, 28 czerwca 2018

Nowe stanowisko Epipactis Greuteri i naga nepeta - przypadkowe znaleziska.


20 czerwiec .Chciałem się tylko przejechać rowerem bez  łażenia po lasach i łąkach . Trasa z Przemyśla do Makowej przez Brylińce. Za Helichą musiałem jednak wejść do lasu z konieczności, wchodzę a tu przede mną rośnie kruszczyk i to w dodatku chyba Greutera. Dlaczego zatrzymałem się akurat w tym miejscu na 10 kilometrowej trasie. Niestety teraz nie ma mi kto tego potwierdzić , tak że opisuję go sam. Pokrój rośliny , budowa kwiatu i wydłużona zalążnia pasują do tych Greuterów z tamtego roku. Stanowisko znajduje się 200 m za skrętem niebieskiego szlaku <49.732110,22.691450> , przy podwójnej lipie po prawej stronie drogi. Jeżeli jest to kruszczyk Greutera to byłoby to trzecie stanowisko znalezione przeze mnie . Wskazywało by to ,że ten gatunek jest stosunkowo częsty w okolicach Przemyśla.








No nic , dojechałem do Makowej wracam pod górkę z wywieszonym językiem , a tu mi coś nietypowego przy drodze mignęło. Zatrzymałem się porobiłem zdjęcia wyszła kocimiętka naga.<49.656101,22.687073>.





4 komentarze:

  1. To chyba właściwe słowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mówisz o łąkach za przystankiem autobusowym, w stronę Wiaru?
    Też mi mignęła ta kępa przy drodze i polazłam tam sprawdzić, jest mnóstwo kocimiętki ... dziś łąka skoszona, na skarpie sporo zostało.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń