środa, 26 października 2022

Koralóweczka śluzowata na Pogórzu Dynowskim .

10 pażdziernika . Multiclavulę mucidę znalazłem już kiedyś w pobliżu Bryliniec , tym razem trafiła się blisko Średniej (49.826407,22.553084), jest to pierwsze stwierdzenie tego gatunku na terenie Pogórza Dynowskiego . Las jodłowy pełen był podgrzybków ale coś nie miałem na nie ochoty wziąłem za to 5 ładnych borowików. Sam się sobie dziwię , że zatrzymałem wzrok na tym fragmencie  , leżącego spróchniałego pnia jodły . Koralóweczka w postaci charakterystycznych pałeczek  porastała niewielki fragment może pół na pół metra . Pień leżał  blisko drogi  , rok wcześniej kilkaset metrów wcześniej spotkałem podrzenia żebrowca .




 Można przypuszczać , że jest stosunkowo częsta pod Przemyślem .

Drugim ciekawym znaleziskiem był grzybiec purpurowozarodnikowy ( Porphyrellus porphyrosporus ) , przypomina on uwędzonego podgrzybka . Znajduje się na Czerwonej liście roślin i grzybów Polski z kategorią R .




4 komentarze:

  1. Koralóweczka super! Staszek

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle ciekawa i w sumie piękna jest regularność pojawienia się tych owocników na zmurszałym pniu jodły. Może uda się być późną jesienią na Pogórzu, to zatrzymam się przy drewnie jodły i może też będę miał szczęście do tego grzyba?

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że masz racje co do koralówki, może być stosunkowo częsta, tylko pomijana, w końcu ilu jest takich "Bożych Szaleńców" jak Ty?

    A ten "uwędzony podgrzybek" pewnie też jest przez grzybiarzy wzgardzany z racji że faktycznie wygląda jak... zepsuty ze starości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za odwiedziny .

    OdpowiedzUsuń