sobota, 26 lutego 2022

Wodospad w Cisowej .

 26 luty . Kontynuuję cykl wodospady Pogórza Przemyskiego , tym bardziej , że nie znalazłem żadnych filmików w internecie przedstawiających wodospad w Cisowej . Jest on już znany od dawna i prowadzi nawet do niego ścieżka dydaktyczna . Znajduje się na potoku Cisowa , który w dalszym biegu nazywany jest Olszanką . Plecak ma 50 cm . Tak więc uzupełniam braki .

 



Według moich pomiarów wodospad ma 160 cm wysokości , jak by nie patrzeć wodospad Leszka Bernackiego jest wyższy i bardziej pionowy , tylko mniej wody przez niego przepływa . Jeszcze jedna sprawa nasunęła mi się gdy tak łaziłem po okolicy . W tamtym roku, kilometr za wodospadem , na łąkach znalazłem groszek liściakowy . Wydaje się wręcz nieprawdopodobnym aby pojawił się on tutaj w sposób naturalny ( nie był nigdy stwierdzany w tej części Polski i jest to pierwsze stanowisko w Karpatach  ) . Może jego występowanie w tym rejonie wiąże się jakoś z tutejszym oddziałem arboretum .

6 komentarzy:

  1. Zabijać wielkością nie zabija, ale w sumie ładne miejsce.
    Co zaś do arboretum - ciekawe zagadnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce rzeczywiście ładne , w pobliżu stara kapliczka i nowy dom

      Usuń
  2. Także serdecznie pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie potrafię skontaktować się za pomocą wiadomości prywatnej. Bardzo proszę o kontakt. Mój mail dominiknowicki84@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż miło patrzeć na taką ilość wody, a mój potok na Pogórzu Dynowskim w połowie lipca wysechł. Wody w nim nie ma i nic się nie zanosi na poprawę. Nikt nie pamięta takiej suszy!

    OdpowiedzUsuń