sobota, 14 sierpnia 2021

Starzec nierównozębny ( Senecio inaequidens) - nowy gatunek dla flory Województwa Podkarpackiego .

 14 sierpnia . I znowu na rowerze . Chwilę zastanawiałem się gdzie tu się wybrać i gdzie mogłoby się trafić jakieś odkrycie . Postanowiłem jechać w sprawdzone już miejsce czyli do starorzecza Sanu w Sośnicy - Brzegu . Na miejscu jednak nic ciekawego nie znalazłem , oprócz gatunków już mi znanych ( marzyca czarniawa tworzy wiele kęp co świadczy o mocnym jej udomowieniu ) . Wracałem trochę zawiedziony . Między Medyką a Przemyślem trwa budowa autostrady . Ruch odbywa się na razie wąską nitką asfaltu . Obok jest szeroki utwardzony , pusty , pas , ale tablice ostrzegają , że to plac budowy i nie wolno tam wkraczać . Cóż, w swoim długim życiu złamałem już wiele przepisów ( szczególnie głupich ) , postanowiłem wjechać tam i sobie spokojnie podążać w kierunku Przemyśla , nie narażając życia , w konfrontacji z rozpędzonymi samochodami . Jechałem wzdłuż piaszczystego pobocza , obserwując co na nim rośnie . Komosy , szarłaty , rdesty , nagle minąłem jakieś ładne żółte kwiatki . Był to jeden okaz starca nierównozębnego . Kenofit ten pochodzi z Afryki południowej i jeszcze nie był notowany w Województwie Podkarpackim . (49.784530,22.882886)








3 komentarze:

  1. Ciekawy gatunek - po raz setny powtórzę masz niesamowite oko

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotr, a u mnie tylko starzec jakubek. Ale już przekwita. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście trafia mi się , aż się nieraz dziwię .

    OdpowiedzUsuń