środa, 19 sierpnia 2015

Wiar i Zamłynie




Zgodnie z informacjami zawartymi w" Florze" prof. Pióreckiego wybrałem się nad Wiar w okolice Sierakośc aby poszukać rzadkich gatunków roślin . Chodziło mi szczególnie o wrześnie pobrzeżną  . Zatrzymałem się przy moście i nurtem rzeki ruszyłem w kierunku Huwnik wypatrując wrześni , której nigdy wcześniej na żywo  nie widziałem .Po 200 m zabaczyłem niewielką krzewinkę a potem jeszcze kilka , były to niepozorne wrześnie pobrzeżne , niestety nie kwitły.W ich pobliżu spotkałem inny ciekawy gatunek okazałą wierzbówkę nadrzeczną . Drugim celem było znalezienie żabieńca trawolistnego , który powinien rosnąć na stawie Sierakośce Zamłynie. Przy skałce Dubnik jest duży staw ale ogrodzony i nie ma do niego dostępu. Już miałem odjechać ale jeszcze zrobiłem sobie spacer na skałkę Dubnik i dopiero z jej szczytu zobaczyłem na wschodzie duży zbiornik wodny. Zamłynie znajduje się około 1 km na wschód od mostu i jest kilku hektarowym stawem między Wiarem a granicą . Niestety na żabieńca nie natrafiłem . Z innych ciekawostek przy brzegu unosząc się na powierzchni wody rosła rukiew wodna , a w pobliżu bardzo rzadka na PP jeżogłówka pojedyncza i już częstsza szczeć wykrawana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz